شهر لوازم خانگي شهر لوازم خانگي .

شهر لوازم خانگي

طرز تهيه ي دمنوش نشاط آور با كتري برقي

غم، خشم و ناراحتي سه حس بسيار آزاردهنده و مخربي است كه هر فردي هرچند وقت يكبار به دلايل گوناگوني آن را تجربه مي كند. بسياري از افراد به دنبال راه حلي براي از بين بردن اين حس ها و تجربه ي نشاط هستند. يكي از راه هاي بسيار مفيد، نوشيدن دمنوش هاي آرامش بخش است. در ادامه با ما همراه باشيد تا به آموزش طرز تهيه دمنوش هاي نشاط آور خوشمزه به كمك كتري برقي بپردازيم.

·         دمنوش زعفران

يكي از محبوب ترين مواد نشاط آور در كشور ما، زعفران مي باشد. اكثر علاقمندان زعفران تأثير آن را در ايجاد نشاط و خنده ‌آوري تجربه كرده‌ اند و خواص زعفران به آن ها ثابت شده است. طرز تهيه ي دمنوش زعفران با كتري برقي به روش زير است:

مواد لازم براي تهيه ي دمنوش زعفران:

زعفران : به ميزان لازم

آب : به ميزان لازم

زنجبيل: به ميزان دلخواه(بسته به ذائقه)

عسل : دو قاشق چاي خوري

پودر دارچين: به ميزان دلخواه

طرز تهيه ي دمنوش زعفران:

ابتدا آب جوش را در كتري برقي تهيه كنيد و آن را در قوري يا فرنچ پرس بريزيد. سپس عسل، زنجبيل و دارچين  سابيده شده را به آن اضافه كنيد. پس از گذشت چند دقيقه، نوبت آن است كه زعفران پودر شده را در فرنچ پرس بريزيد و درب ظرف را ببنديد و بگذاريد 15 تا 20 دقيقه بجوشد و دم بكشد. دمنوش شما آماده است. نوش جان.

·         دمنوش چاي سفيد

چاي سفيد يكي از مواد بسيار مفيد مانند چاي سبز مي باشد با اين تفاوت كه اين چاي در مقايسه با چاي سبز طعم ملايم تري دارد . از خواص چاي سفيد مي توان به مواردي همچون: كاهش كلسترول و فشارخون، ضدويروس و تقويت كننده لثه، آرام بخش و شادي آور اشاره كرد.

مواد لازم براي تهيه ي دمنوش چاي سفيد:

آب جوش:  به مقدار لازم

برگ چاي سفيد: ۲قاشق چاي‌ خوري

طرز تهيه ي دمنوش چاي سفيد:

آب سرد را داخل كتري برقي بريزيد و اجازه دهيد كم كم دماي آن زياد شود اما نبايد به جوش بيايد. بهترين دماي آب براي درست كردن دمنوش چاي سفيد بين 77 تا 85 درجه سانتي گراد است. در ليوان و يا فرنچ پرس مناسب برگ چاي را بريزيد و آب جوش را روي آن بريزيد. چاي سفيد بايد يك تا ۵ دقيقه دم بكشد. لازم به ذكر است كه رنگ دمنوش چاي سفيد با توجه به زمان دم كشيدن آن مي تواند از زرد كم رنگ تا نارنجي كم رنگ تغيير كند.

اگر قصد داريد چاي سفيد شما عطر و طعم قوي تر و سنگين تر و غلظت بيشتري داشته باشد توصيه مي كنيم زمان دم كشيدن آن را افزايش دهيد اما توجه داشته باشيد كه در اين صورت مزه چاي كمي به سمت تلخي ميرود. به شما توصيه مي كنيم براي لذت بردن از طعم دمنوش چاي سفيد، آن را با مقداري عسل نوش جان كنيد.

·         دمنوش گل گاو زبان

گل گاو زبان گياهي بسيار مفيد داراي طبيعت گرم و نشاط آور و آرامش بخش است كه اكثر افراد در زمان هاي مشكلات اعصاب آن را تهيه مي كنند. همچنين براي درمان افسردگي ها، يا افزايش انرژي افرادي كه بنيه كمي دارند، مي توان از دمنوش گل گاوزبان استفاده كرد . فقط بايد توجه داشته باشيد كه دمنوش گل گاو زبان پتانسيل بالا بردن فشار خون را دارد، افرادي كه اصولا افزايش فشار خون را دارد، بهتر است از دمنوش هاي جايگزين استفاده كرده يا يك بار اين دمنوش را مصرف كنند.

مواد لازم براي تهيه ي دمنوش گل گاوزبان:

گل گاو زبان: 3 قاشق غذاخوري

گل محمدي خشك:4 عدد

آب جوش: يك ليوان

ليمو ترش: يك عدد

نبات: يك  تكه

طرز تهيه ي دمنوش گل گاو زبان:

براي تهيه دمنوش آرامش ابتدا گل گاو زبان را داخل فرنچ پرس مي ريزيم. در صورتي كه فرنچ پرس در دسترس نداريم گل گاو زبان را داخل يك قوري كوچك مي ريزيم، سپس گل محمدي ها را به آن اضافه مي كنيم. در اين مرحله آب جوش تهيه شده در كتري برقي را اضافه مي كنيم و فرنچ پرس را كنار مي گذاريم تا گل گاو زبان دم بكشد و رنگ آن تغيير كند. در صورتي كه بخواهيم اين دمنوش را درون قوري درست كرديم پس از اينكه مواد را داخل قوري ريختيم آن را روي حرارت قرار مي دهيم. بهتر است قوري را روي بخارآب كتري يا سماور قرار دهيم تا دمنوش دم بكشد. پس از گذشت 10 تا 15 دقيقه دمنوش ما آماده است.

·         دمنوش برگ و ميوه به:

مي توان گفت دمنوش برگ و ميوه به خوشرنگ تر و دلچسب تر از چاي و نسبت به ساير دمنوش ها معطرتر و بهترين نوع آن است. اين دمنوش كاهش دهنده استرس و نشاط آور است. از خواص ديگر آن تقويت قلب، كبد، معده، اعصاب، رفع كننده بوي بد دهان، ضد سرماخوردگي و التيام دهنده سردردهاي مزمن است و به هضم غذا كمك مي كند.

مواد اوليه براي تهيه ي دمنوش به:

هل:۲ عدد

آب جوش:۲ ليوان

چوب دارچين: يك تكه

به خشك:۲ قاشق غذاخوري

غنچه گل محمدي خشك:۲ عدد

طرز تهيه ي دمنوش به:

براي تهيه دم نوش به خوشمزه در ابتداي كار ميوه ي به را خشك مي كنيم. براي اين كار شما بايد ميوه ي به را شسته و آن را از وسط نصف كرده و هسته هاي آن را جدا كرده و با دندانه هاي درشت رنده، رنده نماييد. در ادامه يك تابه مناسب روي حرارت ملايم قرار داده و به رنده شده را به آن مي افزاييم، سپس تفت مي دهيم تا به تغيير رنگ داده و قهوه اي شود. توجه داشته باشيد به را بيش از حد تفت دهيد مي سوزد.

حالا تابه را از روي حرارت برداشته و به را درون يك سيني مناسب مي ريزيم، سپس كاملا پخش كرده و اجازه مي دهيم در معرض هوا بماند تا كاملا خشك شود. در ادامه درون يك قوري مناسب صافي قرار مي دهيم.

در اين مرحله به خشك را به همراه دانه هل، چوب دارچين و غنچه گل محمدي درون صافي مي ريزيم، سپس آب جوش  تهيه شده در كتري برقي را به قوري اضافه كنيد و آن را بر روي كتري برقي قراردهيد تا كامل دم بكشد. پس از گذشت ۳۰ دقيقه زماني كه دم نوش كاملا دم كشيد، قوري را از روي كتري بر مي داريم، سپس درون ليوان هاي سرومان مي ريزيم.

·         دمنوش مريم گلي:

مريم گلي گياهي است كه طبع گرم و خشك دارد و در كاهش استرس بسيار موثر است و مي توان آن را يك دمنوش شادي آفرين تلقي كرد. علاوه براين دمنوش مريم گلي، ضد تشنج، رفع كننده سوءهاضمه، نفخ معده، درد شكم و در رفع خستگي ذهني و افزايشي قدرت تمركز مفيد است.

مواد اوليه براي تهيه ي دمنوش مريم گلي:

گياه مريم گلي: 2 قاشق

آب جوش: به مقدار لازم

عسل: به دلخواه

طرز تهيه ي دمنوش مريم گلي:

دو قاشق غذاخوري مريم گلي را در يك قوري بريزيد و آب جوش به آن اضافه كنيد تا 20 دقيقه دم بكشد. براي شيرين كردن اين دمنوش مي توانيد از عسل استفاده كنيد.

·         دمنوش بادرنجبويه

بادرنجبويه گياهي مفيد است كه داراي طبيعت گرم و خشك مي باشد و به عنوان يك داروي مسكن بر دستگاه عصبي مركزي عمل مي كند و آرام بخش و نشاط آور است. اين گياه براي تنظيم عملكرد تيروئيد نيز مفيد است. بادرنجبويه خواص آنتي‌اكسيداني دارد و با اضطراب مقابله مي‌كند.

مواد لازم براي تهيه ي دمنوش بادرنجبويه:

بادرنجبويه: يك قاشق

آب جوش: به مقدار لازم

عسل: به مقدار لازم

طرز تهيه ي دمنوش بادرنجبويه:

ابتدا يك قاشق بادرنجبويه را درون قوري ريخته و آب جوش اضافه كنيد تا 15 دقيقه دم بكشد سپس با عسل ميل كنيد.

 


برچسب: كتري برقي، قيمت كتري برقي، انتخاب سنتر، خريد كتري برقي، شهر لوازم خانگي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۹:۵۰ توسط:سارا.م.ش موضوع: نظرات (0)

چرا بايد چاي ساز شيشه اي بخريم؟

همه ي ما مي دانيم كه چاي سازها از لوازم بسيار ضروري وسايلي هستند كه كار ما را آسان تر مي كند و درست كردن چاي و دمنوش را تسهيل مي كنند.  كار با چاي ساز به قدري ساده است شما مي توانيد تنها با فشار دادن يك كليد و كمي زمان، يك چاي خوش رنگ و خوش طعم را تهيه كنيد. همانطور كه مي دانيد چاي سازها در مدل‌هاي مختلفي توليد شده اند كه شما مي توانيد با توجه به نيازهايتان مناسب ترين آن ها را خريداري كنيد. در صورتي كه شما قصد خريد چاي ساز هاي شيشه اي را داريد، پيشنهاد مي كنيم تا انتهاي مطلب با ما همراه باشيد زيرا در اين مطلب ما قصد داريم به معرفي مزاياي چاي سازهاي شيشه اي بپردازيم و آن را براي شما بررسي كنيم.

چگونه مي توانيم از چاي سازهاي شيشه اي استفاده كنيم؟

به طور كلي چاي سازهاي شيشه ‌اي داراي بدنه ‌اي شفاف مي باشند و مانند ساير انواع چاي ساز بر روي پنل قرار مي‌ گيرند. علاوه بر اين در برخي مدل‌هاي چاي ساز برقي شيشه اي، پنل دستگاه به صورت دو تكه طراحي شده تا محلي مناسب براي قرار دادن قوري نيز بر روي دستگاه وجود داشته باشد. در تمامي دستگاه‌ها نيز قدرت برق از طريق كانكتور به بدنه كتري انتقال داده شده تا آب به نقطه جوش برسد.

در رابطه با نوع كاركرد دستگاه بايد گفت،عملكرد دستگاه‌ هاي چاي ساز بسيار ساده است، اما نكته ‌اي كه در اين زمينه وجود دارد، روش كار چاي ساز شيشه‌ اي است. جالب است بدانيد كه استفاده از اين وسيله با نكاتي كوچك همراه است تا بتوان از آسيب احتمالي جلوگيري كرد.

بررسي قابليت‌هاي كنترلي چاي ساز هاي شيشه اي:

اولين اقدامي كه براي يادگيري روش كار چاي ساز شيشه‌اي بايد ياد بگيريد، اطلاع از قابليت‌هاي كنترلي دستگاه است.  به طور كلي شركت‌ هاي سازنده اين دستگاه‌ها را با قابليت‌هاي كنترلي متنوع توليد كرده تا مزايايي را در اختيار مصرف كننده قرار دهند. از مهم ترين خصوصيات آن مي توان به موارد زير اشاره كرد:

·         كليد براي جوش آوردن سريع آب

·         حالت گرمكن كه صرفا آب جوش و چاي را داغ نگاه مي‌دارد

·         قابليت تنظيم ساعت براي شروع به كار خودكار دستگاه

·         پر كردن در محدوده استاندارد دستگاه چاي ساز

·         استفاده از قوري استاندارد چاي ساز

بررسي روش نگهداري از چاي ساز شيشه اي:

نگهداري از چاي ساز شيشه‌اي كار سخت و دشواري نيست، بلكه نياز به رعايت چند نكته بسيار ساده دارد. با رعايت اين نكات ساده طول عمر مفيد دستگاه به بيشترين حد ممكن مي‌ رسد. همچنين در صورتي كه به درستي چاي ساز را نگهداري كنيد، كيفيت آماده سازي چاي دستگاه كاهش پيدا نخواهد كرد.

-          شستشوي درست چاي ساز شيشه اي

همانطور كه مي دانيد چاي ساز شما داراي يك بدنه شيشه‌ اي است، براي همين بايد شستشوي آن را با نهايت دقت انجام دهيد. مثلا براي شست و شوي اين دستگاه  از اسكاچ خيلي زبر استفاد نكنيد؛ زيرا روي شيشه خط و خراش ايجاد خواهد شد. همچنين قسمت ‌هاي برقي يعني پنل يا پايه چاي ساز را در معرض رطوبت قرار ندهيد تا برد الكترونيكي و ساير قطعات الكتريكي آسيب نبينند.

-          استفاده از محلول‌هاي رسوب زدا براي رفع رسوبات دستگاه

نكته ي بسيار مهمي كه در نگهداري از چاي ساز شيشه‌ اي وجود دارد، استفاده از محلول‌هاي رسوب زدا است. از آنجايي كه رسوب‌ها باعث كدر شدن شيشه چاي ساز مي‌ شوند، با استفاده از اين محلول ‌ها رسوبات آب به طور كامل برطرف شده و زيبايي و درخشندگي به بدنه دستگاه باز مي ‌گردد.

-          قطع برق در زمان كارنكردن با دستگاه

بارها ديده شده كه چاي سازهاي شيشه ‌اي استفاده نمي‌ شوند، اما به برق متصل هستند. در چنين شرايطي دستگاه صرفا مصرف برق را افزايش داده يا در معرض نوسانات برق قرار مي‌ گيرد. به همين دليل سعي كنيد در مواقعي كه به چاي ساز نياز نداريد، دوشاخه را از برق بكشيد. همچنين اگر دستگاه شما داراي دكمه قطع و وصل برق است، با فشردن همان دكمه اين كار را انجام دهيد.

-          هميشه چاي تازه دم بنوشيد!

هنگامي كه طرز كار چاي ساز شيشه ‌اي را بدانيد و از آن به درستي نگهداري كنيد، هميشه از چاي تازه دم لذت مي‌ بريد. همچنين توصيه مي ‌كنيم كه پيش از استفاده از دستگاه دفترچه راهنما را مطالعه كنيد؛ زيرا توصيه‌هاي شركت سازنده قطعا براي شما مفيد خواهند بود.

 


برچسب: چاي ساز، خريد چاي ساز، قيمت چاي ساز، انتخاب سنتر، شهر لوازم خانگي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۶:۵۵ توسط:سارا.م.ش موضوع: نظرات (0)

چگونه بوي كتري برقي را از بين ببريم؟

از گذشته تا به الان كتري ها يكي از لوازم كاربردي براي تهيه ي آب جوش بوده است. در حال حاضر كتري هاي برقي از لوازم بسيار ضروري در زندگي مدرن امروزي است كه به وسيله ي آن مي توان انواع نوشيدني گرم را تهيه نمود. در ادامه با ما همراه باشيد تا به شما بگوييم چطور مي توان بوي بد داخل كتري برقي را با كمترين قيمت از بين برد.

چگونه بوي بد كتري برقي را از بين ببريم؟

از متداول‌ ترين مشكلات در استفاده از كتري هاي برقي، بوي بد و آزار دهنده در اين دستگاه است. در ادامه به معرفي ارزان ترين روش هاي از بين بردن بوي كتري هاي برقي خواهيم پرداخت:

1.      استفاده از جوش شيرين براي از بين بردن بوي بد كتري برقي

جوش شيرين چيزي است كه در اكثر خانه ها يافت مي شود. براي استفاده از جوش شيرين براي از بين بردن بوي نامطبوع كتري برقي كافي است مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد.

·         ابتدا همه كتري را پر از آب كنيد.

·         دو قاشق غذاخوري جوش شيرين را به آب اضافه كنيد.

·         منتظر بمانيد تا آب به جوش بيايد.

·         پس از جوشيدن آب در كتري برقي، يك روز تمام محلول در كتري برقي بماند.

·         آب كتري را دور بريزيد و آن را خوب بشوييد.

2.      استفاده از آب و سركه

براي از بين بردن بو از كتري برقي بايد ابتدا چاي ساز را از آب پر كنيد. سپس يك ليوان سركه سفيد را به آب اضافه كنيد. چند دقيقه منتظر بمانيد تا آب به جوش بيايد. بعد از آن بايد كتري ساز را خاموش كنيد و بگذاريد اين مخلوط يك شب در كتري بماند. بعد از گذشت يك شبانه‌ روز، نياز است آب كتري را خالي كنيد و كتري را با اسكاچ و مايع ظرف‌شويي بشوريد. حالا دوباره كتري ساز را پر از آب كنيد و به برق بزنيد تا آب جوش بيايد. اگر بوي بد از بين نرفت بهتر است اين مراحل را چندين بار ديگر تكرار كنيد تا نتيجه رضايت ‌بخش را ببينيد.

3.      استفاده از محلول آب و آب ‌ليمو

يكي از روش‌هاي ساده و در دسترس براي رفع بوي بد كتري برقي، استفاده از محلول آب و آب ليمو است. چراكه اسيد سيتريك به عنوان پاك‌كننده قوي عمل مي‌كند و مي‌تواند اين بوي بد را از بين ببرد. مراحل انجام كار بسيار راحت است. تنها كافي است مراحل زير را انجام دهيد.

·         ابتدا يك ليمو تازه را از وسط نصف كنيد و ببريد.

·         اگر به ليمو تازه دسترسي نداشتيد، مي‌توانيد ۴ الي ۵ قاشق غذاخوري آب ليمو به آب داخل كتري برقي اضافه كنيد.

·         كتري برقي را پر از آب كنيد.

·         آن را به برق بزنيد.

·         منتظر بمانيد آب جوش بيايد و نيم ساعت در همين وضعيت بماند.

·         حالا نوبت اين است آب كتري را خالي كنيد و آن را خوب بشوريد.

چرا در كتري برقي بوي نا مطبوع ايجاد مي شود؟

·         استفاده از مواد با كيفيت پايين

·         بسته ‌بندي كارخانه

·         استفاده از مواد شيميايي براي جلوگيري از زنگ ‌زدگي


برچسب: كتري برقي، قيمت كتري برقي، انتخاب سنتر، خريد كتري برقي، شهر لوازم خانگي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۱:۰۵ توسط:سارا.م.ش موضوع: نظرات (0)

معرفي برترين چاي ساز هاي بازار

چاي سازها از محصولات بسيار كاربردي براي تهيه ي چاي مي باشند. هرساله برندهاي معتبر دنيا به توليد و طراحي انواع چاي ساز مي پردازند. در ادامه با ما همراه باشيد تا به معرفي بهترين و محبوب ترين چاي ساز هاي بازار بپردازيم تا شما بتوانيد در زمان خريد چاي ساز به راحتي آن را انتخاب كنيد.

 

1.      چاي ساز فلر

كمپاني فلر يك شركت آلماني است كه از سال ۱۹۹۴ ميلادي در زمينه توليد لوازم خانگي برقي فعاليت مي‌كند.
اين شركت به دليل كيفيت بالاي محصولاتش به عنوان برندي مطرح نه تنها در آلمان كه در بسياري از كشورهاي جهان شناخته شد.در حال حاضر فلر بهترين برند توليد كننده چاي ساز در بازار لوازم خانگي به حساب مي آيد.از جمله محصولات توليدي برند فلر مي‌توان به پنكه، مايكروويو، كباب‌پز، ساندويچ‌ ساز، پلوپز، چاي ساز، سرخ ‌كن، چرخ گوشت و… اشاره نمود.

2.      چاي ساز بوش

كمپاني بوش يكي ديگر از كمپاني هاي بسيار معروف در دنيا است كه در سال ۱۸۸۶ توسط روبرت بوش در شهر اشتوتگارت آلمان پايه ريزي شد. اين كمپاني با بيش از 300 هزار پرسنل بزرگ ‌ترين تأمين ‌كننده لوازم خانگي در جهان است. شهرت اين شركت به دليل محصولات باكيفيت آن است.  يكي از محصولات پرفروش بوش در حال حاضر، چاي ساز بوش است كه اين چاي ساز جزء گزينه هاي اقتصادي و مقرون به صرفه نيز به حساب مي آيد.

3.      چاي ساز كاراجا

كاراجا برند تركيه‌ اي بسيار معروف در زمينه ي توليد لوازم آشپزخانه است كه از سال ۲۰۰۰ صادرات محصولات خود را به اروپا و آسيا آغاز كرده است.اين برند توانست پس از مدت ها فعاليت كمپاني ويمار آلمان را ۲۳۰ سال سابقه خريداري كرده و به زيرمجموعه‌هاي خود اضافه نمايد.از خصوصيات بسيار جالب چاي سازهاي كاراجا بدنه فلزي و رنگارنگ آن است كه باعث ست شدن و هماهنگ شدن اين محصول با ساير لوازم خانگي شده است.

4.      چاي ساز كركماز

درحال حاضر بايد گفت برند كركماز بهترين برند كتري و قوري تركيه اي است. اين شركت در سال ۱۹۷۲ ميلادي نخستين كارخانه توليد ظروف آشپزخانه را در تركيه تاسيس كرد. امروزه كارخانجات كركماز با توليد بيش از ۱۰۰۰ مدل محصولات مختلف آشپزخانه از قبيل انواع سماور روگازي و برقي و … به عنوان يكي از بزرگترين توليد كنندگان ظروف آشپزخانه در جهان شناخته مي‌شود. محصولات كركماز در بيش از ۱۲۰ كشور جهان همچون آلمان، آمريكا، انگلستان، فرانسه، كانادا، ژاپن، چين، كره جنوبي و … به فروش مي ‌رسند.

5.      چاي ساز ميگل

ميگل (يكي از برندهاي شركت بازرگاني سنجه كيش) از برندهاي خوب وارد كننده لوازم خانگي در كشور است.
اين شركت نزديك به ۳۰ سال پيش فعاليت خود را در صنعت لوازم خانگي ايران آغاز كرده است.
محصولات اين شركت همه وارداتي بوده و با برند ميگل در سراسر كشور توزيع مي‌شوند.
استراتژي برند ميگل ارائه ي كالاهايي با استانداردهاي اروپايي و كيفيت جهاني و با قيمت مناسب است. در حال حاضر چاي سازهاي ميگل توانسته با كيفيت بالا و قيمت مناسبي كه دارد، جايگزين چاي سازهاي فلر در بازار شود.


برچسب: چاي ساز، خريد چاي ساز، قيمت چاي ساز، انتخاب سنتر، شهر لوازم خانگي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۴:۵۰ توسط:سارا.م.ش موضوع: نظرات (0)

چگونه همزن برقي را در منزل تعمير كنيم؟

همزن هاي برقي يكي از لوازم بسيار كاربردي در آشپزخانه و منازل ايراني مي باشد. تعمير همزن برقي يكي از كارهاي بسيار حساس مي باشد كه انجام آن نيازمند دقت بالايي مي باشد. در ادامه با ما همراه باشيد تا به معرفي نكات مهم در تعمير همزن هاي برقي بپردازيم.

چگونه همزن برقي را عيب يابي كنيم؟

به طور كلي عيب يابي و تعمير همزن برقي و دستي  با توجه به مدل اين دستگاه ها، متفاوت خواهد بود. به دليل تفاوت هاي ساختاري كه ميان انواع همزن هاي برقي وجود دارد، هر كدام از آنها ممكن است با مشكلات خاصي روبرو شوند. از اين رو براي تعميرات آنها بايد از روش هاي متفاوتي استفاده شود.

همزن هاي برقي دستي يكي از انواع همزن است كه بدون كاسه مي باشد و طراحي آنها به صورتي است كه مي توان سرعت كار آنها را در بازه هاي مختلفي قرار داد. ممكن است كاربران به هنگام كار به اين نوع همزن هاي برقي با مشكلاتي اعم از عدم امكان تنظيم سرعت، روشن نشدن دستگاه و … مواجه شوند.

رايج ترين مشكلات همزن برقي دستي كدام است؟

·         كارنكردن همزن برقي

·         روشن نشدن همزن هاي برقي

·         جرقه زدن همزن برقي

·         نچرخيدن پره هاي همزن برقي

·         سرعت كار همزن برقي، كم است

·         همزن برقي در حين كار بوي سوختگي مي دهد

·         همزن برقي صداي ناهنجاري دارد

علت صداهاي ناهنجار همزن هاي برقي چيست؟

يكي از مشكلاتي كه كاربران همزن هاي برقي دستي با آن روبرو مي شوند، صداي زياد به هم خوردن پره هاي دستگاه است. در اين حالت بايد براي عيب يابي دستگاه، چرخ دنده همزن را بررسي كنيد. در صورتي كه چرخ دنده از جاي خود خارج شده باشد چنين اتفاقي مي افتد. البته خم شدن محور همزن و يا برخورد پره ها به جسمي سخت نيز باعث مي شود تا اين خرابي رخ دهد.

علت بوي سوختگي همزن برقي چيست؟

اگر به هنگام كار با همزن برقي متوجه انتشار بوي سوختگي از دستگاه شديد، بايد دستگاه را سريعاً خاموش نماييد. استفاده به صورت ممتد از اين محصول باعث مي شود تا دستگاه داغ شده و در نتيجه، بوي سوختگي ايجاد شود. به دليل تأثيرات حرارت بالا بر موتور همزن و ديگر قطعات آن نبايد از اين دستگاه به صورت مداوم استفاده كنيد.در صورتي كه همزمان با نشر بوي سوختگي، دستگاه از كار بيافتد قطعاً ايرادي در سيم كشي داخلي و موتور دستگاه به وجود آمده است.

روش رفع مشكل روشن نشدن همزن برقي:

روشن نشدن همزن برقي از ديگر ايرادات رايج اين محصول است. در اين حالت بايد از وجود برق در پريز، سلامت كابل و دوشاخه دستگاه و پريز مطمئن شويد. در اقدام بعدي بايد كليد پاور دستگاه مورد بررسي فني قرار گيرد. سوختن موتور يا نيم سوز شدن آن و ايراد در سيم كشي داخلي از ديگر مواردي هستند كه بايد چك شوند.

علت جرقه زدن همزن برقي چيست؟

ايراد در موتور همزن برقي و يا مدار الكتريكي آن مي تواند منجر به ايجاد جرقه در اين محصول شود. به دليل اين كه بررسي موتور و مدار اين دستگاه نياز به تخصص و دانش دارد بهتر است تعمير اين خرابي را به دست تعميركاران نمايندگي سپرده شود.

 


برچسب: همزن، خريد همزن، قيمت همزن، انتخاب سنتر، شهر لوازم خانگي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۸:۰۱ توسط:سارا.م.ش موضوع: نظرات (0)