شهر لوازم خانگی شهر لوازم خانگی .

شهر لوازم خانگی

چگونه همزن برقی را در منزل تعمیر کنیم؟

همزن های برقی یکی از لوازم بسیار کاربردی در آشپزخانه و منازل ایرانی می باشد. تعمیر همزن برقی یکی از کارهای بسیار حساس می باشد که انجام آن نیازمند دقت بالایی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی نکات مهم در تعمیر همزن های برقی بپردازیم.

چگونه همزن برقی را عیب یابی کنیم؟

به طور کلی عیب یابی و تعمیر همزن برقی و دستی  با توجه به مدل این دستگاه ها، متفاوت خواهد بود. به دلیل تفاوت های ساختاری که میان انواع همزن های برقی وجود دارد، هر کدام از آنها ممکن است با مشکلات خاصی روبرو شوند. از این رو برای تعمیرات آنها باید از روش های متفاوتی استفاده شود.

همزن های برقی دستی یکی از انواع همزن است که بدون کاسه می باشد و طراحی آنها به صورتی است که می توان سرعت کار آنها را در بازه های مختلفی قرار داد. ممکن است کاربران به هنگام کار به این نوع همزن های برقی با مشکلاتی اعم از عدم امکان تنظیم سرعت، روشن نشدن دستگاه و … مواجه شوند.

رایج ترین مشکلات همزن برقی دستی کدام است؟

·         کارنکردن همزن برقی

·         روشن نشدن همزن های برقی

·         جرقه زدن همزن برقی

·         نچرخیدن پره های همزن برقی

·         سرعت کار همزن برقی، کم است

·         همزن برقی در حین کار بوی سوختگی می دهد

·         همزن برقی صدای ناهنجاری دارد

علت صداهای ناهنجار همزن های برقی چیست؟

یکی از مشکلاتی که کاربران همزن های برقی دستی با آن روبرو می شوند، صدای زیاد به هم خوردن پره های دستگاه است. در این حالت باید برای عیب یابی دستگاه، چرخ دنده همزن را بررسی کنید. در صورتی که چرخ دنده از جای خود خارج شده باشد چنین اتفاقی می افتد. البته خم شدن محور همزن و یا برخورد پره ها به جسمی سخت نیز باعث می شود تا این خرابی رخ دهد.

علت بوی سوختگی همزن برقی چیست؟

اگر به هنگام کار با همزن برقی متوجه انتشار بوی سوختگی از دستگاه شدید، باید دستگاه را سریعاً خاموش نمایید. استفاده به صورت ممتد از این محصول باعث می شود تا دستگاه داغ شده و در نتیجه، بوی سوختگی ایجاد شود. به دلیل تأثیرات حرارت بالا بر موتور همزن و دیگر قطعات آن نباید از این دستگاه به صورت مداوم استفاده کنید.در صورتی که همزمان با نشر بوی سوختگی، دستگاه از کار بیافتد قطعاً ایرادی در سیم کشی داخلی و موتور دستگاه به وجود آمده است.

روش رفع مشکل روشن نشدن همزن برقی:

روشن نشدن همزن برقی از دیگر ایرادات رایج این محصول است. در این حالت باید از وجود برق در پریز، سلامت کابل و دوشاخه دستگاه و پریز مطمئن شوید. در اقدام بعدی باید کلید پاور دستگاه مورد بررسی فنی قرار گیرد. سوختن موتور یا نیم سوز شدن آن و ایراد در سیم کشی داخلی از دیگر مواردی هستند که باید چک شوند.

علت جرقه زدن همزن برقی چیست؟

ایراد در موتور همزن برقی و یا مدار الکتریکی آن می تواند منجر به ایجاد جرقه در این محصول شود. به دلیل این که بررسی موتور و مدار این دستگاه نیاز به تخصص و دانش دارد بهتر است تعمیر این خرابی را به دست تعمیرکاران نمایندگی سپرده شود.

 


برچسب: همزن، خرید همزن، قیمت همزن، انتخاب سنتر، شهر لوازم خانگی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۸:۰۱ توسط:سارا.م.ش موضوع: نظرات (0)