شهر لوازم خانگی شهر لوازم خانگی .

شهر لوازم خانگی

نکات مهم در انتخاب و خرید چای ساز

در ویا بلاگ شما می توانید مطالب بیشتری درباره انواع چای سازبخوانید.

یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین نوشیدنی ها در بین ایرانیان، چای است. برای تهیه ی چای می توان از لوازمی همچون: سماورهای ذغالی، سماورهای برقی و گازی و چای‌ سازهای برقی استفاده کرد که در بین تمامی این ملزومات، چای ساز های برقی به علت سرعت بالایی که در امر تهیه ی چای دارند، از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند. در خرید و انتخاب چای ساز نکات مهمی وجود دارد که در این مطلب به معرفی این نکات خواهیم پرداخت.

انواع چای سازهای موجود در بازار:

1.      چای ساز ‌دم ‌آور

در این نوع چای ساز معمولا قوری، بر روی کتری قرار می‌گیرد و چای به کمک بخار آب درون کتری، دم می‌کشد و چای خوش طعم تری را به شما ارائه می دهد.

2.      چای‌ ساز استند دار

این مدل از چای‌ سازها دارای محبوبیت بیشتری به نسبت نوع قبلی می باشد و از دو تکه کنار یکدیگر تشکیل شده‌اند. کتری و قوری در این نوع چای‌ ساز، کنار هم روی یک صفحه‌ نگهدارنده قرار می‌گیرند و هر دو با استفاده از جریان الکتریسیته، جوش می‌آیند. انواع جدیدتر این چای‌سازها، مجهز به فناوری‌هایی مانند تایمر، فیلتر قابل تخلیه‌ قوری و دکمه‌ استپ است.

در خرید چای ساز باید به چه مواردی توجه کرد؟

·         جنس بدنه ی چای ساز

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب چای ساز، جنس چای ساز است. جنس چای ساز از مهم‌ترین عوامل موثر در کیفیت چای است. معمولا چای سازهای پلاستیکی کیفیت بالایی ندارند و محصول نهایی مرغوبی را ارائه نمی دهند. در چای سازهای پلاستیکی، علاوه ‌بر مشکل جرم، آب جوشیده طعم مطلوبی نخواهد داشت و چای شما طعم پلاستیک خواهد گرفت. توصیه می کنیم از میان انواع چای ساز پلاستیکی، شیشه ‌ای و فلزی، چای ‌سازهای فلزی را خریداری کنید.

چای سازهای فلزی که معمولا از استیل ساخته می‌شود، علاوه بر جرم نگرفتن، طعم آب را هم عوض نمی‌کند و اگر ضدزنگ باشد، ظاهرش هم در طول زمان عوض نخواهد شد.

·         ظرفیت، کارایی و تکنولوژی به کار رفته شده در چای ساز

با توجه به نوع مصرف، تعداد افراد خانواده می‌توانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که ظرفیت بالای چای ‌ساز ربطی به کیفیت چای ساز ندارد. همه‌ چیز بستگی به میزان استفاده شما از آن دارد و گاهی این ظرفیت بالا تنها باعث مصرف بیشتر برق و سنگینی و جاگیری بیشتر آن می‌شود..

·         میزان مصرف برق دستگاه

هنگام خرید، توجه کنید که میزان مصرف برق چای‌ ساز، در محدوده منطقی و مناسبی باشد. معمولا چای‌سازها در محدوده‌ ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ وات مصرف برق دارند. دقت کنید که این عدد بیشتر از این محدوده نباشد تا هزینه برق مصرفی‌تان افزایش پیدا نکند.

برای مشاهده فیلم درباره انواع چای ساز می توانید صفحه ی اینستاگرام انتخاب سنتر را مشاهده کنید.


برچسب: چای ساز، انواع چای ساز، قیمت چای ساز،انتخاب سنتر،شهر لوازم خانگی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۸:۰۲ توسط:سارا.م.ش موضوع: نظرات (0)