شهر لوازم خانگی شهر لوازم خانگی .

شهر لوازم خانگی

چرا کتری برقی خراب می شود؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع کتری برقی و قیمت کتری برقی به سایت آریا مراجعه کنید.

هنگام خرید یک دستگاه، بررسی و مطالعه در مورد نحوه عملکرد، قیمت کتری برقی و جنس دستگاه و قطعات استفاده شده در آن، اهمیت ویژه‌ای دارد. شناخت عملکرد و ویژگی‌های هر محصول، به استفاده بهینه از آن محصول کمک شایانی می‌کند. اولین نکته‌ایی که باید در هنگام خرابی چای ساز و کتری برقی در نظر داشت، شناخت تفاوت‌های این دو محصول است.

در واقع چای ساز یک کتری برقی پیشرفته و مجهزتر است. به این معنی که چای ساز همه مشخصات کتری برقی را داراست. بعلاوه اینکه دارای قوری اضافه و امکانات گرمکن قوری و تایمر و تنظیم درجه حرارت و… است.

عمده مشکلات و خرابی‌های چای ساز  و کتری برقی، عبارتند از:
برای بررسی دلیل روشن نشدن کتری برقی و چای سازابتدا باید پریز برق متصل به دستگاه را بررسی کنیم. از یک اهم متر برای بررسی این موضوع می‌توان بهره برد.
سپس باید سیم برق دستگاه را تست کنیم که قطعی نداشته باشد. اگر مشکل قطعی وجود نداشت، باید خود دستگاه بررسی شود.
اغلب این مشکل از خراب شدن یا سوختن المنت و یا خرابی دکمه قطع و وصل، ایجاد می‌شود.
المنت یک میله فلزی نیمه هادی است که مقاومت بالایی در مقابل عبور جریان الکتریسته دارد. هنگام عبور جریان الکتریسیته بر اثر مقاومت فلز، گرما تولید می‌شود. گاهی اتصالات الکتریکی قطع می‌شود. و گاهی المنت می‌سوزد. اگر المنت خراب باشد با تعویض آن مشکل دستگاه حل می‌شود.

چرا چای ساز بعد از جوش آمدن قطع نمی‌شود و یا بعد از سرد شدن روشن نمی ‌شود؟
علت خاموش نشدن چای ساز و کتری برقی، پس از جوش آمدن آب و یا روشن نشدن آن پس از سرد شدن، اغلب مربوط به سنسور دستگاه است. دمای چای ساز و کتری برقی توسط یک ترموستات کنترل می‌شود. این قطعه از دو فلز ناهمجنس تشکیل شده است که بر اثر مجاورت با گرما منبسط می‌شود. وقتی به اندازه کافی منبسط شد، باعث قطع شدن دستگاه می‌شود و هنگامی که کامل به حالت عادی برگشت، دوباره دستگاه وصل و روشن می‌شود. گاهی ترموستات از جایش جابجا می‌شود و یا دچار قطعی و یا سوختگی می‌شود که در اینصورت نیاز به تعویض دارد. با تعویض ترموستات مشکل چای ساز به راحتی برطرف می‌شود.

بر اثر روشن کردن چای ساز یا کتری برقی  فیوز برق قطع می‌شود
اگر با روشن کردن چای ساز یا کتری برقی، فیوز برق قطع می‌شود، بهتر است با یک متخصص ماهر در این زمینه مشورت کنیم. زیرا این مشکل نشان می‌دهد که اتصالات الکتریکی درون چای ساز دچار مشکل شده است. در این مورد خطر برق‌گرفتگی وجود دارد، بنابراین باید یک متخصص با تجربه اتصالات داخلی و مشکل چای ساز را بررسی و آن را تعمیر کند.

اگر برد چای ساز دچار مشکل شود چه می‌شود؟
اگر برد چای ساز دچار مشکل شود به احتمال زیاد دستگاه روشن نمی‌شود. گاهی مشکل چای ساز از برد آن است. قطعی در برد و یا خراب شدن قطعات برد، باعث می‌شود دستگاه به درستی عمل نکند. تعمیر چای ساز  را نیز بهتر است به یک متخصص مجرب بسپاریم و هرگز خودمان اقدام به تعمیر نکنیم.

علت عدم عملکرد صفحه نمایش لمسی چای ساز و کتری برقی، چیست؟
صفحه لمسی چای ساز و کتری برقی، یک قطعه الکترونیکی است. این قطعه دارای یک برد و صفحه مدار است. ممکن است در اثر مجاورت با بخار آب و دمای بالا، برد صفحه نمایشگر، دچار آسیب شود.
تعمیر این قطعه اغلب در منزل امکان پذیر نیست و بهتر است، توسط یک متخصص انجام گیرد.
در صورتی که تمایل داشته باشیم که در منزل علت خرابی صفحه لمسی را بررسی کنیم، ابتدا باید از عدم قطعی اتصال برق آن قسمت، مطمئن شویم.
سپس صفحه چاپ و اتصالات مدار، مانند مقاومت و خازن‌ها را بررسی می‌کنیم.
گاهی ممکن است بخار آب، وارد آن قسمت شده باشد و با باز و خشک کردن آن، مشکل برطرف شود.


برای مشاهده فیلم درباره انواع کتری برقی می توانید صفحه ی توییتر انتخاب سنتر را مشاهده کنید


برچسب: کتری برقی، نوشیدنی ساز، خرید کتری برقی، انتخاب سنتر، شهر لوازم خانگی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۷:۰۷ توسط:سارا.م.ش موضوع: نظرات (0)